26/11/15

CASUALIDÁ (6)


Acabamos tomando unes cervecines nel chigre Pilar, cerquina la Policia Llocal, onde nun gorgutamos pallabra, nin nos mirábemos l’ún al otru. Poldo parónos los pies dafechu, recordónos que nun teníemos casu qu’investigar y que tábemos faciendo’l babayu más absolutu. Ensin que nos decatáremos, averóse un paisanu que coxicaba.

-¿Los señores policíes, imaxino? –el nuesu xestu dexó-y claro qu’asina yera-. Soi amigu de Gada y tengo de cuntá-yos dalgo d’ella. Hai dos díes que vino a la mio casa toa esmolecida por mor del so amante.

-¿Ún tal Poldo, quiciabes? –pregunté-y too de siguío.

Notóse-y un migayín de plasmu ante la rapidez del aciertu col nome. Dalgo reburdió con respeutu a un avisu que-y dieren de la nuesa llegada, pero díxolo con tanta rapidez que nun fuimos a entendé-ylo. Pidió una cerveza y dixo que la punxeren a la nuesa cuenta; a Roi nun-y prestó muncho tantes confiances. Tornó cola so predicazaña, enllenándola de fataes y requilorios, anque ente tanta paya había dalgo granible qu’aclaraba a medies lo que pasare. El día la cicloxénesis esplosiva , tres la grabación involuntaria de la televisión, Gada fuxó a les carreres. Fo parada por Poldo que-y desixó encabritáu siguir con él. Ella respondió-y que primero tenía de dexar a la so muyer, mentanto tuviere con ella, nun tenía d’esperar que moviere ficha. Poldo fízo-y un xestu de corta-y el percuezu y enfiló alteriáu pa la comisaría. Acordies el discapacitáu lo cuntaba, veníenme imáxenes del pasáu, alcordances de dalgo que pudo ser y nun fue pola mio cobardía. L’home falaba y falaba, dicía que Gada nun tornó a casa, que se sentía mui nerviosa y fo xunto a él pa pidi-y  ayuda. Llevóla a un domiciliu familiar que tenía na avenida l’Arxentina. Una vez ellí, pidió-y que-y fuere a pola ropa, cosa que fizo encantáu. Garró tolo que-y entraba en dos maletes y metióles nel coche adautáu que tenía p’andar por L.luarca. Non contenta cola ropa, mandólu a polos cuadros. Él negóse de mano, considerábalo una fatada, pa qué quedría dalguién cuadros de Poldo en porriques. El vendaval de Gada nun lo dexó dicir non nin tres veces. Marchó a por ellos y al volver nun había nin rastro d’ella. Roi punxo la mano nel mio costazu, pero los mios sentimientos facía segundos que s’esmoronaren.

Naquel intre sonóme’l móvil, yera’l comisariu xefe falándome d’una protesta de la Policía Llocal de L.luarca. Apuréme a cunta-y que teníemos un testigu que dicía que’l policía llocal, que respondía al nome de Poldo, tenía muncho que desplicar na desapaición d’una afamada pintora del llugar. Berróme dalgo asina como que les competencies en L.luarca teníales la Policía Nacional de la villa. Mentí-y al cunta-y que l’home llamárenos a nós, tenía mieu a les represalies qu’habría en L.luarca al señalar a un axente de la llei de la llocalidá. Aseló, mandónos dir d’inmediatu a la comisaría l.luarquina y desplicar dafechu tou. Colgó ensin dexame contesta-y. Nel mio interior dalgo me dicía qu’esti que vos fala taba tomando munches prieses, que’l casu taba llevándome a min en cuentes de yo a él.

 
NUN TE PIERDAS L'ALCUENTRU DEL COMISARIU Y ROI COLA POLICIA NACIONAL DE L.LUARCA EL LLUNES QUE VIEN. HASTA ENTÓS, TA LLUEU.


.

No hay comentarios:

Publicar un comentario