5/6/17

MUSES: ¿PESEBRE O PARNASU?

Vémonos otra vez, anque namái seya na muerte del señor Marqués de los Payares de les Fontes Reales, y bien que camudaron les coses dende la última vez que cruciamos tres pallabres. ¡Quién nos diba dicir que compartiríemos cuartu en palaciu! Claro, ye tanta la familia que quier tar presente qu’hasta tuvieron de mandar a dalgunos a dormir a un hotel, y mira que ye grande’l condenáu llugar. Toos tienen un migayín d’esperanza que-yos toque dalgo nel testamentu. ¡Fatinos del alma!

¿Alcuérdeste cuando mio madre sirvía d’ama llaves del palaciu? Tábemos yo y ella al vuesu serviciu les venticuatro hores que tenía’l día. Alcuérdome cuando tuve de dir al mesmu colexu que tú pa facete los deberes y la xente, pazguato onde lo haiga, pensaba na grandeza del señor Marqués al págame los estudios. Si supieren que’l llistu yera yo y el zopencu l’afamáu herederu. Costábame abondo tener de facer mal los deberes de mio pa que naide sospechare, sobre tou les redaiciones de llingua, al fin de cuentes tú teníes de siguir los pasos de los ancestros, lliterarios de postín. Tovía ye’l día de güei que cuido que lo mesmo que ficieron contigo, tuvieron d’entamala con ellos. ¡Da igual! Los críticos lliterarios más independientes siempre dixeron que tola familia yereis unos mediocres.

Lo que más me dolió fue tener de facer la carrera universitaria por filoloxía románica, que yera la tradición familiar de los señores Marqueses, y renunciar a lo que siempre allampié, estudiar por filoloxía inglesa. Sicasí, consiguía los llibros d’antiguos alumnos y dedicábe-y los fines de selmana a poneme al día cola llingua de Shakespeare. Fueron cinco años nos que nun fui nin a salir a pasiar un día, porque’l señor tenía de ser el direutor de la revista lliteraria universitaria y, como yera lóxico, tenía de facer tol trabayu yo mentantu tú salíes de folixa un día sí y otru tamién. Y claro, teníes de presentate a tolos premios lliterarios pa facete un nome, y nun veas la de tiempu que me llevaba eso, porque a ti nun te valía cualquier cosa, teníes de ganar de xuru. Home, dalgún enchufe teníes con tolos xuraos, el Marqués daba dineru pa toles fundaciones.


Al salir de la universidá llibréme de ti, los negros que necesitabes yeren de mayor altor que’l fíu d’un ama de llaves. Trabayé de tolo qu’atopaba y, amás, ponía clases particulares a universitarios pa complementar los gastos. Entamé un blog lliterariu que lu siguíen dos aventaos que me dexaben opiniones destructives a cada publicación que llanzaba. Cansu de que me fadiaren aquellos mastuerzos, decidí espublizar n’inglés. Coime, de mano fo la soledá más completa, pero col pasar del tiempu les visites foron a más. Tenía opiniones a mamplén y de tolos continentes. Nada en comparanza contigo que sacabes llibru tres llibru y tocando tolos palos. Nun paraste de recibir premios hasta facete col Cervantes, que dio’l pistoletazu pa nomate académicu de la llingua. Mio madre facíame llegar tolos recortes de les tos fazañes, como si tuviere interesáu nelles. A los otros podíes engañalos pero a min non, negros mediocres pa un home mediocre, esa yera la única realidá nuna sociedá que se dexaba sobornar polos medios de comunicación manipulaos por mediocres que pagaba’l señor Marqués. Arrodiábeste de tolos cafiantes que necesitaben pertenecer a una corriente lliterario que-yos diere ringurrangu, de tolos que queríen llamase intelectuales anque supieren qu’aquel nome sonaba a vaciu, de tola aristocracia y jet que te aplaudieren a cada fiesta que fueres, en fin, de tolos pampirolos qu’atopabes pel camín.

Pali que pali, fíceme blogueru de renome ente tolos otros blogueros y vi como entamaben a faceme comentarios dalgunos escritores de verdá. ¡Qué grandes! Muncho fo lo que deprendí de tola xente cola que compartí blogueando o comentando, caún tenía dalgo que m’amosaba la direición p’hacia onde quería dir, caún aportaba la so visión del mundiu y como lo espresaba, gracies a toos ellos llograba meyorar la escritura, a sabiendes que siempre sedría un aprendiz. Y lo que pasa n’inglés ye que les editoriales saben nutrise de los blogueros, consiguiendo asina que la lliteratura se revolucione y avance. Una llamada de móvil enseñómelo, queríen espublizar la última blognovela qu’espublicé. Y a partir d’ehí, la fama, la traducción a llingües a embute, el recorrer el globu terraqueu con entrevistes, firma de llibros y la denuncia por paternidá del señor Marqués, batalla que gané pol ADN. Y toos contentos, porque soi una personalidá internacional de les lletres y eso visti muncho. Amás, enancho la galería familiar de talentos.


Y agora tamos equí, yo y tú, compartiendo cuartu como hermanu mayor y hermanu pequeñu. Siempre quise tener un hermanu más mozu col que compartir les enseñances de la vida. La primera, y más importante, voi llograr que tolos fíos ilexítimos de la familia seyan a pidir nos xulgaos el so reconocimiento. Y segundo, y non menos valoratible, voi amosar a la xente tolos negros que te escribieron los llibros.





El 15 de xunu espublizaráse una poesía entitulada Bastiazu de Futuru. Hasta entós, ta llueu.




2 comentarios:

  1. Pantásticu, Nel. Pesebre pal señoritu Payares, parnasu pal vengatible ilexítimu. Perprestosu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Na lliteratura siempre hubo enfrentamientos xabaces Abel, d'esa mena salieron caminos nuevos.

      Eliminar